+381 065 528 7 338 info@webstudiolink.com

Vaš sajt se ne pojavljuje na Google-u? Najčešći razlog tome je što Google još uvek nije prešao preko njega (crawl) i što nije indeksiran od strane Google botova. To se dešava iz nekoliko razloga:

Vaš web sajt je nov

Ako je vaš sajt nov, imajte u vidu da Google-u treba nekoliko nedelja da ga indeksira. Tek nakon indeksiranja vaš sajt će moći da se pojavi u pretrazi.

Ovo se posebno odnosi na nove sajtove koji još nemaju izgrađene dolazne linkove. Jedan od faktora koji utiču na poziciju vašeg sajta u pretrazi jeste i kvalitet dolaznih linkova. Naravno da je potrebno vreme da izgradite takve linkove i tako povećate autoritet vašeg domena kod Google-a. Ovo ne ide na silu, pa je bolje da budete strpljivi.

Vaš web sajt ima ‘’no index’’ tagove

Ukoliko već neko vreme imate web sajt, a on još uvek nije indeksiran, proverite da na njemu slučajno ne postoje ‘’no index’’ tagovi. Kao što i sama reč kaže, ovi tagovi služe da obaveste Google botove da želite da određene stranice vašeg sajta ne budu indeksirane. Botovi će i dalje moći da pređu preko njih, ali na kraju ipak neće biti indeksirane i kao takve se neće ni pojaviti u pretrazi u Google-u.

Postoje situacije u kojima je ovo potrebno. Recimo da označite stranice koje negativno utiču na rangiranje vašeg web sajta u Google-u pa samim tim ne želite da budu prikazane u pretrazi. Ipak, ovo je ređa situacija, pogotovo ukoliko imate nov sajt, pa ćete u najvećem broju slučajeva ipak želeti da sve vaše stranice budu indeksirane.

Vaš veb sajt je penalizovan od strane Google-a

Ovo takođe može da utiče da se vaš sajt ne pojavi u pretragama u Google-u. Ukoliko vaš sajt nije u skladu sa preporukama Google-a, on može privremeno ili trajno biti uklonjen iz rezultata Google pretrage.

Vaš sajt nije dobro optimizovan za pretragu (SEO)

Kao što već znate, Google koristi veliki broj algoritama pomoću kojih određuje skor koji se zatim dodeljuje vašem sajtu. U zavisnosti od tog skora vaš sajt će se pojaviti na određenoj poziciji u pretrazi za određenu ključnu reč.

Sadržaj vašeg sajta nije dobrog kvaliteta

Ovo je veoma čest razlog zbog čega sajt nije dobro pozicioniran na Google-u. Sajt koji pruža dovoljno kvalitetnog sadržaja i odgovara potrebama onoga ko pretražuje u Google-u, biće kad tad bolje rangiran u odnosu na sajt koji nema kvalitetan sadržaj. Google želi da oni koji pretražuju na njihovoj stranici dobiju što relevantnije odgovore na ono što traže.

Zato je potrebno da vaš sajt ima što kvalitetniji sadržaj i da što više pažnje posvetite stalnom unapređenju sadržaja. Ukoliko niste sigurni kakav sadržaj čini vaš sajt oželjnim za Google, ožete po potrebi angažovati i specijalizovanu agenciju koja se bavi kreiranjem sadržaja za web sajtove / Google.

Ključne reči koje koristite imaju jaku konkurenciju

Ključne reči često znaju da budu razlog zašto se vaš sajt ne pojavljuje u pretrazi na Google-u ili je vrlo loše rangiran. Ukoliko pokušavate da se rangirate uz pomoć veoma zastupljenih ključnih reči (onih koje već koriste drugi, veći brendovi), onda su velike šanse da se vaš sajt vrlo loše rangira po tim rečima.

Umesto veoma zastupljenih ključnih reči, bolje je da probate sa takozvanim long-tail ključnim rečima. U pitanju su reči koje su mnogo konkretnije i targetiraju samo određenu grupu korisnika.

Što konkretnija ključna reč, veća je šansa da će se pojaviti u pretrazi na Google-u. Činjenica je da se takve reči manje pretražuju, ali kada ih neko traži veća je verovatnoća da će se u pretragama pojaviti upravo vaš sajt.

Vaš sajt ne pruža korisnicima dobro korisničko iskustvo (UX)

Na kraju, ako vaš sajt ne pruža posetiocima dobro korisničko iskustvo dok borave na njemu, vrlo je verovatno da se nećete dobro rangirati u pretragama na Google-u.

Google želi da dobro rangira one sajtove koji posetiocima pružaju vredne informacije i dobro iskustvo do borave na njima. Sadržaj koji će biti dobro prezentovan i koji ima vrednost za korisnika. Sadržaj koji posetioce zadržava na sajtu. Tada Google smatra da vaš sajt pruža korisne informacije posetiocima i kada sledeći put neko bude tražio po ključnoj reči koju koristite na sajtu,

Ovo su samo neki od razloga zašto se vaš web sajt ne pojavljuje u Google pretrazi i zbog čega nije dobro rangiran. Naravno postoje i neki drugi razlozi, ali ovi koje smo naveli su najčešći i prvo treba da obratite pažnju na njih.